Алгоритм дій вчителя та відповідальної особи під час проведення навчальних занять в умовах воєнного стану

  1. Підготовчі заходи.
  • під час освітнього процесу учням категорично забороняється перебувати за межами території закладу;
  • у закладі освіти заздалегідь повинні бути розміщені покажчики руху для швидкого та  безпечного проведення евакуаційних заходів учасників освітнього процесу;
  • адміністрацією школи повинні бути визначені відповідальна особи за евакуацію та відповідальна особа за укриття;
  • всі учасники освітнього процесу заздалегідь треновані та досконально знають свої дії за сигналами тривоги, ознайомлені з місцем розташування захисних споруд, а також правилами поведінки під час евакуації та укриття в захисних спорудах;
  • кожен учень молодших класів повинен мати при собі записку (в кишені або нашивку на одязі) з інформацією (прізвище, імʼя, по батькові, домашня адреса, вік, прізвище, імʼя, по батькові батьків, контактні телефони);
  • працівники закладу заздалегідь закріплені за кожним молодшим класом;
  • закріпити асистентів вчителів відповідальними за евакуацію дітей з особливими освітніми потребами;
  • визначити, що три довгих дзвінки — сигнал про виникнення надзвичайної ситуації та про початок екстреної евакуації учасників освітнього процесу.
  1. Порядок дій при отриманні сигналу «Увага всім! Повітряна тривога!»
  • відповідальна особа за евакуацію у разі надходження сигналу вмикає наявну систему оповіщення школи — три довгих дзвінки;
  • учитель має миттєво сповістити учнів (словесно) про загрозу та припинити навчальне заняття, нагадати дітям про головну мету евакуації : не говорити, не бігти, не штовхатися, не повертатися;
  • учитель бере з собою класний журнал, очолює групу дітей і визначеним маршрутом рухається разом з ними до захисної споруди;
  • закріплені за кожним молодшим класом працівники закладу допомагають у проведенні евакуації;
  • відповідальна особа за евакуацію разом із вчителями має скоординувати хід евакуації учнів від класу до тимчасової захисної споруди (укриття) відповідно до евакуаційних маршрутів, не допускає скупчення та  паніки на виходах зі школи;
  • відповідальна особа за евакуацію перевіряє всі приміщення закладу на відсутність в них учасників освітнього процесу та працівників закладу, по завершенню перевірки прямувати до укриття;
  • відповідальний за укриття перебуває у захисній споруді або поруч із нею для регулювання руху;
  • вчителі супроводжують і регулюють швидкий рух учнів до захисної споруди;
  • учні або цілі класи, які знаходяться на подвір’ї закладу, під час сигналу тривоги повинні рухатися під наглядом вчителя або самостійно до захисної споруди;
  • учні, які перебувають під час перерви в коридорі, повертаються в класну кімнату, де має проходити наступний урок, для організованої евакуації в укриття;
  • учні, які знаходяться віддалено від класної кімнати, рухаються в укриття самостійно та займають місце локації свого класу;
  • під час перерви діти, які перебувають на подвір’ї закладу, повинні слідувати в укриття самостійно;
  • в укритті учні займають спеціально відведені для кожного класу місця. Відповідальний за клас перевіряє наявність усіх учнів за списком та доповідає відповідальному за укриття про кількість евакуйованих дітей;
  • у разі відсутності учня класу вчитель повідомляє відповідальному за укриття;
  • відповідальний за укриття повідомляє адміністрацію школи, хто з учнів перебуває в укритті, а хто відсутній;
  • учасники освітнього процесу перебувають в укритті до відбою повітряної тривоги;
  • під час повітряної тривоги, щоб не наражати дитину на небезпеку, педагог не має права відпускати її додому навіть на прохання батьків;
  • учитель-предметник зобов’язаний повідомити класному керівникові про перебування дітей в укритті;
  • класний керівник інформує батьків про перебування дітей в укритті;
  • під час перебування в захисній споруді вчителі повинні провести заходи, щоб заспокоїти дітей;
  • учасники освітнього процесу бузумовно виконують та дотримуються всіх вказівок педагогів, перебуваючи в захисній споруді не розходяться і залишаються разом з класом;
  • після відбою тривоги всі організовано покидають укриття та продовжують навчальний процес;
  • після сигналу «Відбій повітряної тривоги» вчителі та відповідальні особи слідкують за тим, щоб вихід усіх учасників освітнього процесу з укриттів здійснювався колонами або групами.